דודס – אזהרת המבורגר כשר וממכר!

ארתור רוטנברג,

בשקט ובשושו, בין הסגר השני והשלישי, נפתחה לה בנתניה המבורגריה חדשה בשום דודס (dudes). מקום קטן שהינו שת"פ של שף לשעבר של הרברט סמואל, מסעדן מקומי ומותג העיצוב הגרמני dudes. לא ברור איך דבר כזה נוצר, אבל זה מגניב שזה קיים. המותג הגרמני תורם מהשם שלו, וכאשר זה יהיה רלוונטי, גם לעיצוב החלל ועוד דברים מגניבים שמתוכננים במקום.

דודס בורגר, נראה מבטיח

התפריט של המקום די מינימליסטי והמטרה היא לעשות המבורגר טוב, מדויק, טעים ובלי יותר מדי ווג'רס. לכל המנות יש שתיים-שלוש תוספות קטנות וזהו על מנת להבטיח שלבשר יישאר מקום של כבוד ולבעלים יש הרבה מאוד כבוד לבשר. בתקופה שהמבורגריות נפתחות כמו פטריות אחרי הגשם, דודס יצרו משהו שנראה ומרגיש מיוחד במינו. הבשר שלהם עובר חוויה ייחודית במינה.

החוויה של הקציצה שלהם מתחילה מהפריסה של הבשר(תערובת של אונטריב, בריסקט ואסאדו) לנתחים דקים מאוד מה שיוצר טחינה דקה יותר של הבשר. כאשר מגיע הזמן להכין, הקציצה עוברת צריבה מהירה וחזקה על הפלאנצ'ה וקופצת לגריל פסים לבישול המלא. השוס גדול של המנה שלהם קורה בשניה שבין הפלאנצ’ה לגריל. כל הקציצה נטבלת ברוטב ברביקיו סודי שמכיל לא פחות מ30 מרכיבים!!! בעקבות הטבילה והחום הגבוה של הגריל, הקציצה עוברת קירמול מהממם מה שמשדרג לה את הטעם והמרקם המיוחדים שלה.

אז מה הסוד של דודס בורגר?

הסוד, שהוא לא באמת סוד, הנוסף שלהם, הוא הטריות של הירקות. בצמוד למסעדה יש ירקן ששומר את הירקות הכי טובים עבורם וככה כל יום יש אספקה טריה של ירקות מדהימים. אחרי שחפרתי לכם על דברים שלא באמת מעניינים אף אחד, בוא נדבר על האוכל. אנחנו הזמנו המבורגר קלאסי, המבורגר אל גאוצ'ו עם תוספת פרוסות אסאדו דקות וקריספיות עם צ'ימיצ'ורי וגם ביקשנו לטעום מהנקניקית העגל שלהם. כמובן שכל זה היה מלווה בצ'יפס המיוחד שלהם שמיובא כל הדרך מהולנד.

הנקניקיה הגיעה קודם, מלווה בחמוצים וקצת כרוב כבוש. הנקניקייה עצמה צרובה יפה מאוד, הבפנים ורוד ובחוץ קריספי. לרוב נקניקיות די מאכזבות אותי, אבל הפעם זה היה ממש תענוג, היה לה טעם טוב ומרקם טוב. לא הרבה זמן לאחר מכן הגיעו ההמבורגרים עם צ'יפס, רטבים ארוזים מראש בשקית ניילון סטרילית והברקה גדולה, מגבונים ומפיות כדי שלא נצטרך לטייל ברחבי המסעדה עם פרצוף מלא רוטב והבעה טיפשית בחיפוש אחר מפיות.

דודס, מקור: יח"צ

סשן צילומים בתאורה גרועה (תירוץ ללמה התמונות לא יצאו משהו…) ולדרך! קודם האל גאוצ'ו. עוד לפני שנותנים ביס, הנוזלים נוטפים מההמבורגר ומוספים טעם לצ'יפס שמפוזר למטה. טעימה ראשונה, חמצמצות נחמדה כזו, טעימה שניה הבשר מקבל במה, הטעימה השלישית אפשר להבין מה יש פה. המבורגר עם טעמים איכותיים של בשר, טריות מדהימה של הירקות וביס מגניב ביותר. הפרוסות אסאדו הדקות והקריספיות מוסיפות קראנצ'יות מטורפת שמכל הפייקונים שטעמתי, הכי הצליחה לשחזר את המרקם הנפלא של בייקון קריספי אמיתי. לא בטעם, אבל במרקם. הטעם העצמו של הפרוסות הוא ממש כייפי ומתובל היטב. הבשר בהמבורגר מורגש יפה מאוד, יש לו טעם עשיר ובמה משלו. מנה נהדרת עם מינוס אחד לדעתי, הצ'ימיצ'ורי קצת חזק מדי ומוסיף חמיצות מיותרת למנה שמכסה את הטעם של הברביקיו שבו טבולה הקציצה. הלחמניה, שעוברת צריבה, מחזיקה איתנה עד סוף הארוחה, לא הייתי אומר שהיא מהסוג ההכי טעים, אבל היא בהחלט טרייה וטובה.

דודס, מקור: יח"צ

 

למנה השניה היה לנו את הקלאסי, בלי יומרות, איך שהשף תכנן את זה. פה הטעמים קצת יותר מאוזנים. היות ואין תוספות הביס מאוד בשרני, אפשר להרגיש את כל החלקים של הבשר והירקות. הרמת עשיה היא MW מדוייקת, לפי המלצת השף והטעם, כאמור, מדהים. הצ'יפס שמגיע ליד ההמבורגר הוא לא פחות ממעולה, קריספי בחוץ, רך ונימוח בפנים. כמו כל מי שלא שפר מזלו ונולד מזל סרטן. לצד הצ'יפס מגיעים 5 רטבים מדהימים: קטשופ ציפוטלה, מיונז חלפניו, מיונז שום בצל מטוגן, מיוקטש, ברבקיו לואיזיאנה. הרטבים האלה הם מדהימים בפני עצמם ואינני זוכר מקום שיש לו רטבים כאלה טובים וטעימים שמוסיפים למנה נדבך כזה משמעותי.

דודס בורגר, השורה התחתונה

אחרי שסיימנו לבלוס ולהתנגב, לבעלים היה חשוב שהחוויה תהיה כמו שהם התכוונו וקיבלנו לקינוח עוד נטו קציצה על מנת שנוכל טעום אותה כמו שהיא אמורה להיות ובלי הצ'ימיצ'ורי האטומי שלהם. חברים, אני חייב להגיד לכם, זו אחת הקציצות היותר מוצלחות שיצא לי לטעום. הטבילה ברוטב ברביקיו הסודי מוסיפה כל כך הרבה, השילוב טעמים שנוצר בין הבשר לרוטב הוא לא פחות ממדהים. המתיקות המעודנת של הברביקיו מקדימה את הטעם הבשרני החזק של הקציצה וביחד הם עובדים נהדר.

שם: דודס כתובת: קרמניאן 4, נתניה. כשרות: כשר. שעות פעילות: א'-ה' 11:00-24:00, ש' 18:45-24:00

ליצירת קשר ומידע נוסף מאיזי