מה קורה כשהספיישל עולה על הציפיות?

מתן גון,

האמת שמאז הכתבה האחרונה על אנגוסרי ביקרתי מספר פעמים עם משפחה וחברים, כן, יש לי גם חיים, לא כל הזמן צריך לכתוב כתבה! אבל עם הספשייל הצרפתי החדש, הרגשתי שאולי הפעם כדאי וכמו שאתם מכירים אותי, אם כבר אני כותב כתבה, אני גם בודק על הדרך את היכולת שלי לטעום כמה שרק אפשר מכל מה שרק אפשר.

אחרי שנים של לחץ, אחי הבכור הסכים לבוא ולראות כיצד עושים כתבה, הגיע הזמן לא? עידן ״הבכור״. האמת שבחרתי לקחת אותו הפעם, כי בד״כ כשאתה מגיע למקום אתה לא יודע איך תצא, אבל מהביקורים שלי באנגוסרי, ידעתי שכאן הסיכוי להתאכזב נמוך, נקווה שלא טעיתי. אציין כבר, כי העיצוב השתנה מעט מאז הפעם האחרונה, העיצוב הכללי לא השתנה, אבל איזור הישיבה הפנימי נראה יותר מסביר פנים לזוגות, לפחות ממה שאני זוכר.

הגיע הזמן להתחיל לאכול

התיישבנו באחד השולחנות, הסתכלנו על התפריט ובינתיים הגיעה לידינו מנת פינוק נקניקיות מיני צ׳וריסו עגל לצד רוטב חרדל ודבש על מצע כרוב כבוש, המנה מוצגת ממש כמו בסרטים, עיצוב יפה לעין שהאמת מעט מדאיג אותי, כי בהרבה מקרים, כשהמנה מוצגת יפה, העין נהנת יותר מהלשון אך במקרה זה הנקניקיות היו טעימות מאד, חייב להודות שאני לא תמיד מתלהב מנקניקיות, אבל מיני נקניקיות מרגיש טוב יותר, יש יותר טעם, או יותר נכון הטעם בנקניקיה מרגיש מחולק בצורה מרוכז יותר, טעימה ראשונה להתחלה טובה, אין ספק שמדובר במנה שפותחת את התאבון, כנראה עושים עלינו סיבוב, רוצים שנאכל הרבה.

כמובן שהתחלתי בהזמנת קולה זירו, כי אני תמיד חייב לכל מי שעוקב אחרי הכתבות שלי ואז עברנו למנת הפתיחה שבחרנו. התחלנו בעראיס, אציין שעראיס היא לרוב מנת להיות או לחדול מבחינתי, אם נכשלת בעראיס, כנראה שהטבח שלך לא יודע מה הוא עושה, למזלנו, העראיס היה נהדר. כבר ציינתי בעבר, באנגוסרי, אין לי דאגה כלל מהיכן מגיע הבשר, זה ידוע לכולם שמדובר בבשר איכותי ביותר, השאלה היא מה הטבח יודע לעשות איתו ובמקרה הזה עם העראיס כל מה שנותר הוא ללקק את האצבעות, כמובן שתרתי משמע, חבל  שאין תמונה שלי מלקק אותן, אבל זה קרה, עסיסי מאד, בשרי מאד, מעוצב יפה, אך כמובן שמדובר במנת פתיחה לכן אי אפשר לצפות להיות שבע מהמנה. העראיס (34 ש״ח) מוגש לצד סלט עגבניות פיקנטי עדין, מוגש עם רטבי איולי כורכום וטחינה, האמת שהייתי שמח לאיזה רוטב מיוחד אחר שכן איני מתלהב מטחינה או חרדל למזלי אחי מאד אהב את הטחינה וכבר עם מנת הפתיחה הכריז כי הוא מתכוון להגיע לבקר עוד הרבה, אמרתי לו ״חכה, החלטות כאלה מקבלים על בטן מלאה!״. בנוסף לכך הזמנו את לחם הבית (19 ש״ח), לחם במעטה קריספי מעט, מוגש לצד חמאת שום, טחינה  וסלסת עגבניות, אציין שחמאת השום אזלה מהר מאד.

ומה עם ההמבורגרים!?

הגיע הרגע החשוב, בכל זאת קהילת המבורגר ישראל לא? הגענו בשביל הספיישל הצרפתי שנשמע מטורף אבל לפני החלטנו לנסות את המבורגר הקרניבור המומלץ. הקרניבור (75 ש״ח) מגיע כאשר מעליו מתנוססים בגאווה גבינת אמנטל, בייקון טלה ווופל צ׳יפס, אתחיל בכך שלאחר ביס אחד החלטתי שאת הצ׳יפס אני אוכל בחוץ, מרגיש לי שהוא מעלה את ערך המנה בעין אך מוריד את ערך המנה בפה, השילוב של האמנטל ובייקון הטלה יחד היה מצוין, אדגיש שהבייקון טלה היה אחד היותר מוצלחים שטעמתי, הקציצה הייתה עשויה M בצורה מושלמת, עם זאת הייתה הרגשה קלה שחסר קצת שומן בקציצה, עם זאת המבורגר מצוין, מה שנקרא ללכת על הבטוח, אי אפשר לטעות בבחירה כזאת, אבל הציפיות הגדולות גם מובילות באופן טבעי לכך שאין הפתעה מיוחדת, ההמבורגר היה טעים עסיסי וממלא, לצידו לקחנו צ׳יפס (14 ש״ח) שהגיע מתובל מעט, הבכור התלהב מאד.

אנגוסרי עין המפרץ ספיישל

אז הגיע הספיישל הצרפתי (68 ש״ח) המבורגר אנגוס עם גבינת ברי ריבת בצל איולי כמהין וירקות, אני אהיה כנה איתכם, אם אני עושה השוואה לקרניבור, אז יש בעיה, כי המרחק ביניהם הוא די גדול, הקרניבור היה טוב, אין בכך ספק, אבל הספיישל הזה היה פשוט מושלם, אני לא יכול להסביר כל כך מה גרם לזה להיות כל כך טעים, אבל כל ביס הרגיש כמו משהו מיוחד, ברור שיש כאן משהו ייחודי, ברור שיש כאן סיכון ואולי לא כל אחד יאהב את השילוב, אבל המלצה שלי, תנסו.

מידת העשייה הייתה מושלמת, הקציצה הייתה נהדרת ואולי גבינת הברי ריככה אותה מעט יותר מאשר בקרניבור כך שהייתה הרגשה שמרגישה כאילו חמאה נמסה בפה גם אני וגם הבכור הגענו למסקנה שהספיישל הזה בהחלט היה שווה את הביקור והכתבה, אמנם עוד לא סיימנו אבל כבר יש לנו הרגשה שלא משנה מה יהיה מכאן, בשביל הספיישל הזה, שווה להגיע! לצידו לקחנו הום פרייז (16 ש״ח) באיולי תבלינים, האמת שלא התלהבתי, מעדיף בצ׳ילי, בטח יש אנשים שיאהבו את הייחודיות הזאת, אבל אנחנו נהננו יותר מהצ׳יפס ובטח יותר מהבשר והספיישל המטורף הזה.

לא רק המבורגרים היו כאן

בנוסף לבורגרים, רצינו קצת טעם נוסף, החלטנו לנסות את מנת נתחי פילה בקר מוקפצים (89 ש״ח) עם פטריות שעועית ירוקה עגבניות שרי ותפוחי אדמה מוקפצים בחמאת תבלינים, גם כאן חשוב לי להגיד, כל פרט במנה הזאת, אהוב עליי, אני אוהב פטריות, שעועית ירוקה, עגבניות שרי תפוחי אדמה וחמאה אהה ושכחתי, אין כמו פילה, אני איש של פילה, אז גם כאן הלכנו על בטוח וכמובן שהמנה הייתה מדהימה, חיסלנו אותה למרות שכבר לא היה לנו מקום, המנה נראית נהדר, אפילו נותנת לך תחושה של בריאות וטעימה בטירוף, גם אחרי הספיישל המדהים, נהנתי ולרוב קשה לי להנות משתי מנות ברצף בצורה כזאת, הבשר היה מוכן בצורה מושלמת, נתחים קטנים ועדין מדיום, מוקפץ בצורה נהדרת וכל מרכיב ומרכיב היה פשוט נהדר, שילוב מנצח ללא ספק.

הגענו לשלב המנות האחרונות, האמת שכבר לא היה לנו יותר מדי מקום… הלכנו הפעם על הכנאפה, זכרתי מהפעם הקודמת טעם מושלם ומנה ענקית, ביקשתי קטנה, לצערי אין אופציה כזאת, האמת שהפעם היה קצת פחות טוב מהפעם הקודמת, הרגיש לא לא מתוק מספיק ואני חולה על מתוק, אבל אולי פשוט היה לי כל כך טעים קודם שהיה קשה לעמוד ברמה, בכל זאת אני אוהב בשר!

בנוסף לקחנו את הנמסיס, עוגה חמה מלאה בשוקולד עם רוטב קרמל וקרם פטיסייר המוגשת עם כדור גלידה, כי הבכור אוהב שוקולד ופחות מתחבר לכנאפה, המנה נראית מדהים וגם טעימה, אבל שוב, קשה מאד להשוות לחוויה הבשרית המושלמת שהייתה לפנינו. הבכור לא ממש חזק במילים אז הוא יסיים כך: ״לא נהניתי כך מארוחה כבר די הרבה זמן, בטוח אשוב, הבשר איכותי ועשוי בצורה נהדרת, המחירים לא גבוהים כמו במסעדות בשרים רבות שנמצאות באותו רף אבל הקינוחים עדיין צריכים להשתפר״.

שם: אנגוסרי עין המפרץ. כתובת: מתחם מסחרי עין המפרץ. כשרות: לא כשר. שעות פעילות: א'-ש' 11:00-24:00.

ליצירת קשר ומידע נוסף מאיזי