הכי לא חדשות – רשתות בינלאומיות מצליחות להפתיע ושף חדש בסצנה המקומית

אור בלאן,

מדור החדשות האהוב ממשיך לעדכן ולהביא לכם את הידיעות החשובות ביותר של עולם ההמבורגרים הישראלי. והפעם – עוד שף כוכב שמצטרף לסצנת ההמבורגרים המקומית, המבורגר בסופגניה של רשת עולמית ואפילו ידיעות מעניינות על מקדונלד'ס (כן, מקדונלד'ס). 

שף כוכב שמצטרף לעולם ההמבורגרים הישראלי

אתם יודעים שאין על המבורגרים, זו המנה הטובה ביותר, בלי ספק. אבל מה שידוע לנו כבר שנים – לשפים מובילים בסצנה הישראלית זה מתחיל להיות ברור רק עכשיו. אם שבוע שעבר שמענו על הפתיחת של סוסו אנד סאנס מבית השף עומר מילר, השבוע אנחנו מתבשרים על כניסתו של הטאלנט המבורך, השף דן יושע, למסעדת המוסד לסנדוויצ'ים מיוחדים.  דן, בוגר וכוכב "משחקי השף", החליט להצטרף לעולם ההמבורגרים ולהביא לכם את הטוויסט שלו למנה האהובה שלנו. דן יושע יציג במוסד לסנדוויצ'ים מיוחדים המבורגר מיוחד עם חמאה שמתבסס על ניסיונו כשף פיין דייניניג עדכני. עם קבלת החדשות מייד תפסנו את הכתבים של הקהילה ושלחנו אותו לבדוק המבורגר של שף כוכב במוסד מיוחד. מבטיחים כתבה בקרוב.

המוסד לסנדוויצ'ים מיוחדים וההמבורגר של דן יושע

עוד המבורגר בסופגניה?

קוראינו הוותיקים וודאי זוכרים את אירוע השקת ההמבורגר בסופגניה אשר התרחש לפני שנתיים בשיתוף קהילתינו ומסעדת מורדן בר. צחקנו, בכינו, השמנו מרוב הנאה ושחיתות. מסתבר שהרעיון המופרע הזה של לשלב המבורגר עם סופגניה שמנמנה ומטוגנת לא שייך רק למשוגעים שכמותנו. רשת בורגר קינג החליטה להצטרף לחגיגה ולכבוד חג החנוכה הקרוב תשיק את ה-SufganiKing. כן, כן – מותג בין-לאומי שחזר זה לא מזמן לכבוש מחדש את ישראל, מציג וורסיה משלו לטירוף שהושק במורדן בר. למשך כל שמונת ימי החג, ובמהדורה מוגבלת לישראל בלבד (!) בורגר קינג תציג המבורגר העשוי מ-100% בשר בקר שיוגש בתוך סופגניה.

מיו"ר דירקטוריון בורגר קינג ישראל, סטיב בן שימול נמסר: "אנו גאים לחתום את 2016 בצעד יצירתי ברוח החג האהוב, השידוך בין שתי המנות הפופולאריות במיוחד בישראל היה בלתי נמנע מבחינתנו. גיבשנו את הקונספט מזה חודשים, ולאחר מבחני טעימות קיבלנו מוצר איכותי ביותר ללא פשרות" הסופגניקינג תוגש במהלך החג בין התאריכים ה-25.12.16-1.1.17 במחיר של 14.90 ₪ (29.90 ₪ במסגרת ארוחה הכוללת צ'יפס ושתייה). עכשיו רק נותר למצוא את המתנדב האמיץ שיבדוק את זה עבורנו.

sufganiking - המבורגר סופגנייה של ברגר קינג

נמשיך לאכול – לזכרו

מייקל "ג'ים" דליגאטי, האיש שאת שמו לא ידעתם אבל השפיע על חייכם – נפטר שבוע שעבר בגיל המופלג של 98. מיהו מייקל "ג'ים"? הבחור זה המציא את הביג מק של מקדונלד'ס. מנת הביג מק נהפכה מזמן לסמל, לא רק של רשת מקדונלד'ס, כי אם של אמריקה כולה. דליגאטי היה זכיין של מקדונלד'ס בפיטסבורג, פנסלבניה, שהחליט שללקוחות שלו מגיע המבורגר משופר ומוצלח יותר (במיוחד לאור המבורגרים אחרים שהיו בשוק באותה תקופה). דליגאטי החרוץ הציג את הביג מק הראשון בשנת 1967 ומאז הוא הפך לסנסציה חובקת עולם. המנה האייקונית שולבה בסרטים (מי יכול לשכוח את הסצנה המפורסמת מהסרט "ספרות זולה"?) ואפילו הומצא מדד כלכלי על שמה – מדד הביג מק. למרות ההשפעה העצומה של המצאתו, דליגאטי מעולם לא זכה בפרסום או הכרה על תרומתו הצנועה לעולם.jim delligatti - ממציא הביג מק

המבורגר מבשר טרי, מחכה לי במקדונלד'ס?

לא זו לא שמועה, גם לא חדשות מזויפות או מתיחה של ילדים בני 12. הרשת האמריקאית, סמל הלואו-קוסט-פאסט-ג'אנק מאותתת על השינוי הדרמטי ביותר בתפריט שלה מאז, ובכן, שהומצא התפריט שלה. מקדונלד'ס החליטה להוסיף קציצה מבשר טרי שמעולם לא הוקפא לתפריט ב-75 מסניפיה (בצפון מזרח אוקלהומה למי שרוצה לנסות בעצמו). המהלך מגיע בעקבות ניסוי שערכה הרשת ב-14 מסניפיה בתחילת השנה והתברר כהצלחה.

מדובר במהלך מאתגר ומורכב במיוחד לרשת שידועה בפריסה העולמית שלה. אם מקדונלד'ס תצליח לספק קציצה מבשר טרי מדובר בלא פחות ממהפך טוטאלי וחדשה מרעישה בעולם ההמבורגרים. אני מאמין שהם עדיין יאכלסו את נישת הזול אבל זה מה שבא לי (ומי אתם שתשפטו אותי) ובוודאי שהם לא יוכלו להתחרות במקומות קטנים ואיכותיים שטוחנים את הבשר בעצמם. בכל מקרה – מדובר במהלך מעניין ואנחנו מבטיחים לעדכן אתכם בהתפתחויות נוספות.

מקדונלד'ס - מבשר טרי?!

גאווה ישראלית (לא רק המבורגרים)

במסגרת הפינה – לא קשור אבל למי אכפת? שמחנו לשמוע שמזקקת הוויסקי הראשונה בישראל, מזקקת מילק אנד האני, זכתה במדליות זהב וכסף בתחרות Terravino 2016 היוקרתית. מדליית הזהב הוענקה ל-Levantine Gin. המכיל קליפות לימון, זעתר ופלפל שחור משוק לוינסקי בתל אביב (לא פחות ולא יותר). במדליית הכסף זכה ה-New Make, תזקיק סינגל מאלט לא מיושן. איך זה קשור להמבורגר? מבעלי המזקקה נמסר שאתם פשוט צריכים לשתות ולהבין כמה טוב זה הולך ביחד.אליפות של וויסקי ישראלי - M & H

חושבים שיש לכם עוד מה לתרום למדור שלנו? רוצים לעדכן אותנו בידיעה חדשה ומרעישה של עולם ההמבורגרים הישראלי? מצויין! נשמח אם פשוט תצרו איתנו קשר.