הכי לא חדשות – דיווחים על המבורגרים חמים ושווים רגע לפני יום העצמאות

אור בלאן,

הפינה החדשותית ממשיכה לעניין לכם את הפיד! קבלו את מקבץ החדשות השבועי של קהילת המבורגר ישראל.

חדשות המבורגר לכבוד יום העצמאות

רשת מוזס (Moses) תשיק לכבוד יום העצמאות הקרוב ספיישל המבורגר ישראלי ליומיים בלבד! מה זה המבורגר ישראלי אתם שואלים? מדובר בהמבורגר בקר פיקנטי בשני גדלים, 400/200 גר' עם חסה, עגבניה, מלפפון חמוץ, חלת בצל מטוגן ומיונז שיפקה בלחמנית שמרים. המנה תוגש מערב יום העצמאות (11/5) בשעה 19:00 ובמשך כל החג. מחיר – 200 גרם עם תוספת יימכר ב-68 ש"ח, הגדלה ל-400 גרם בתוספת של 20 ש"ח.מוזס משיקה המבורגר עצמאות

הרחבות וחידושים

יומנגס הופכת לרשת ארצית – דיווחים לא ברורים בנוגע להתרחבות נוספת של יומנגס. שמועות נוספות רצות ברחבי המרשתת על רשימת סניפים נוספים שעתידיים להיפתח עוד השנה. נמשיך לדווח ולעדכן ברגע שנדע פרטים נוספים

More Than Bar יוצאים עם המבורגר חדש: פנצ'ו ויה – המבורגר בקר עם גבינת עיזים, פלפל צ'יפוטלה ופסטו נענע. מוגש לצד: צ'יפס/פוטטו/ כדורי פירה/ סלט קטן.
פנצ'ו ויה של More Than Bar

למה רשת המבורגרים אמריקאית תובעת דוגמנית?

במשפט אחד: כי היא העלתה לרשת סרטון פרובוקטיבי בוא היא נהנת ממוצרי הרשת בבגד ים קטנטן תוך כדי ביצוע תנועות ותנוחות בעלות רמיזה מינית עבה. משפריצה על עצמה מילשיק וניל, שותה בירה בצורה… הבנתם את הכיוון. על מה המהומה בעצם? פרסומות בעלות אופי מיני זה לא דבר חדש. אז זהו, שהפעם מדובר ברשת ששיכת למשפחה נוצרית אדוקה ואף ציטוטים מהתנ"ך כתובים על אריזות המוצרים שלהם. עדיין לא מבינים על מה המהומה? צפו בסרטון:

תור דעה: ליצמן vs ג'אנקפוד – מי ינצח בקרב הזה?
יאיר פרייס

כולנו שמענו על "המלחמה" שהכריז שר הבריאות ליצמן נגד ה"ג'אנק" פוד בכלל ומקדונלד'ס בפרט. מקדונלד'ס מצידם טענו שהם בכלל לא ג'נאק פוד עקב "מהפיכת הבריאות" שעברו. מי ינצח בקרב הזה? ליצמן מתברר כשר בריאות מאוד פעלתן וחובב רפורמות, מהרפורמה בביטוח הסיעודי ועד תמיכה בהקלה משמעותית בקבלת מריחואנה רפואית.

עובדת היותו נציג "אגודת ישראל" (אחת התנועות המרכיבות את הסיעה החרדית, יהדות התורה) מגדילה את כושר העמידות שלו. אם למשל רשת בורגריות עולמית ועשירה כדוגמת מקדונלד'ס תרצה להפעיל לוביסטים כדי לפגוע פוליטית או לנסות לטרפד מהלכים שלו נגדם, יכולת הפעולה שלהם תוגבל מאחר שבמפלגתו הנציגים אינם נבחרים באופן דמוקרטי, ועל כן אין פרמייריז או כל סוג של בחירות פנימיות. כדי לנסות לפגוע בו פוליטית הם יצטרכו לשכנע שורה ספציפית של רבנים זקנים בצידקתם. לא פשוט. הם כמובן יכולים לפעול דרך מפלגות אחרות והסכמים קואלציונים, אך זה כבר הרבה יותר מסובך. אך גם מבלי לסקור את הדרכים הללו ניתן להצביע על חולשה מבנית בצדו של ליצמן. איך מגדירים "ג'אנק פוד"? הבעיה שאין הגדרה. כל תזונאי שתשאלו יגדיר דברים שונים כבריאים או לא. מישהו אמר טבעונים? פליאוליסטים? אבל גם אם נלך עם המלצות משרד הבריאות, הן מעורפלות. על הנייר מקדונלד'ס חתכו באחוזי השומן, החליפו סוג שמן, הכניסו שלל סלטים וכ'ו, ובכל זאת הם נחשבים ל"ג'אנק". מספר עיתונאיות מערוץ 10 עשו "תחקיר" שבדק מה אחוז האנשים שנכנסו למקדונלד'ס והזמינו סלט, לעומת אחוז האנשים שהזמינו המבורגר או צ'יפס. התוצאות שהן גילו היו "מרעישות". להפתעתן, רוב מוחץ לא בחר בסלט. הגיוני בסך הכל, לא? כי רובנו הולכים למאפיה כדי לקנות סטייק טוב… מה לא?

מי שרוצה המבורגר וצ'יפס יודע שזה לא בדיוק פסגת הבריאות, ועדיין הוא רוצה המבורגר וצ'יפס. אם לא יקנה במקדונלד'ס יקנה בכל ברשת אחרת או בסתם בורגריה, אין שום דרך להגביל את זה. אין דרך אחידה להגדרת מזון בריא, אם יגבילו את כמות השומן, רשת גדולה כזו תיישר קו עם כמות השומן ותמצא תחליף, אם יגבילו את כמות הסוכר ימתיקו עם סוכרזית או משהו.

לסיכום הדעה, סאן טסו, פילוסוף סיני בן המאה ה-2 לפנה"ס כתב את "אומנות המלחמה". רשימה של עקרונות על פיהם מנוסחות כל תורות המלחמה של ימינו, אסטרטגיות ניהול מסע ומתן, מנהל עסקים וכו'. זוהי רשימה של עקרונות שהנצמד אליהם, ינצח, המתרחק מהן מפסיד. אחד העקרונות הינו: "דע את האויב ודע את עצמך". אויב שאתה לא יכול להגדיר, אתה גם לא יכול להגדיר דרך פעולה נגדו. במובן הזה אתה לא "יודע" אותו. אתם יכולים להשאר רגועים, מקדונלד'ס בפרט והג'אנק פוד בכלל ישארו איתנו עוד הרבה אחרי ליצמן. 

ושיהיה לכולנו חג עצמאות שמח ומלא בהמבורגרים טעימים!!