הפרוסור המחתרתי נחשף, חדש בהרצליה וחגיגה עם קוקה קולה

אור בלאן,

מדור החדשות המצויין שלנו ממשיך לעדכן אותכם בכל מה שחשוב לדעת, והפעם – השף שמאוחרי ההמבורגר הסודי והמסתורי שכולם מדברים עליו היום נחשף, חודש של המבורגרים מיוחדים עם קוקה קולה, שף-בורגר-דיינר חדש בהרצליה ומסעדת מעושנים בסגנון ניו-יורקי חדשה שנפתחת דווקא בחולון. החזיקו חזק אנחנו מתחילים!

הפרופסור נחשף!

אין ספק שההמבורגר הסודי של הפרופסור יצר המון באזז וציפיה סביבו, וכבר כולם יודעים על ה"סוד" הזה. זה התחיל ממספר סודי שאליו שולחים וואסטאפ ומקבלים המבורגר מאיש במסיכה והמשיך לאחרונה לפתיחת מקום אפוף מסתורין שמזמינים בו דרך דלת עבה עם חלון קטן. אחרי אין ספור ספוקלציות וניחושים מי הוא אותו "פרופסור" המבורגרים שמצליח לשגע את המדינה, בראיון רשמי ל-VICE האמריקאי, נחשף המסעדן גיא בר לב, וקטף שבחים כסנסציה שחובה לנסות בישראל.
ההמבורגר הסודי של הפרופסור, צילום: נמרוד סונדרס

בר לב נמצא בתחום המסעדנות כבר כמה שנים ובעבר היה אחראי על מסעדות כמו שיק שאק שוק וקפיטן. בר לב ספג לא מעט מהלומות עם מסעדותיו שנסגרו ויש לו בטן מלאה על הקשיים שניצבים בפני מסעדנים כיום בארץ לאור העלויות הגבוהות של חומרי הגלם והעובדים המקומיים, לצד רגולציה שרק מערימה עוד ועוד קשיים. הכתבה ב-VICE הגדילה והגדירה את הרלב כאלוף ברמה עולמית לתופעת המלאכים הוויראלים שסוחפת את אינסטגרם, כשהגימיק של בר לב הוא המבורגרים בציפוי רוטב ברביקיו מתוק שהוכנו במעשנה, עם הומפרייז עסיסיים, במחיר לא זול.

השף-בורגר החדש של הרצליה

השף עידו פיינר, שרק לפני חצי שנה הצטרף אל מסעדת רוברטה וינצ'י בפרס חנה, פתח להרצה את רוברטה'ס בורגר במרכז הרצליה הישנה, באזור שדומה יותר לשכונות המשפחתיות של פרדס חנה ומתרחק מהבאזז של הרצליה פיתוח. באזור הזה אין כל כך המבורגרים, והמתחרה הכי קרוב הוא בכלל בורגר סאלון שנמצאת "מעבר לגבול" ברמת השרון. רוברטה'ס בורגר מציגה עיצוב שכבר נהפך נפוץ בארץ של דיינר אמריקאי עם שלטי ניאון, קרמיקה אדומה מבריקה ומגשי מתכת נקיים ובוהקים.

רוברטס בורגר הרצליה, צילום: חיים יוסף, יח"צ

אז מה יש בתפריט? המבורגר (48 ₪) וצ'יזבורגר גאודה (55 ₪); רוברטה'ס בורגר (75 ₪) – המבורגר ספיישל עם נתחי טלה, שניצל גבינה ואיולי עשבי תיבול שמכון במקום, חסה אייסברג ובצל מטוגן. התפריט ממשיך עם כריך שורט ריב מפורק (52 ₪), בשר שישב במרינדה ואחר כך בושל במשך לילה שלם עד שהתפרק מהשומן ומהגידים עם איולי צ'יפוטלה, אורוגולה, מלפפונים חמוצים ובצל סגול; יש גם המבורגר לא שגרתי שעשוי מנקניקיות חריפות (52 ₪) מוגש עם איולי עשבי תיבול, כרוב כבוש ופטרוזיליה. את כל הקציצות אפשר לקבל גם בלחמניות ללא גלוטן. כל המנות ב-Roberta's Burger מוגשות בלחמניית חלה של "אגדת לחם" שחצויה במרכזה, הבשר נטחן במקום ומוגש עם רטבים ביתיים וחמוצים שמגיעים מהחווה שבה גר עידו, "קיימא בארותיים".

שם: רוברט'ס בורגר. כתובת: ביילינסון 1, הרצליה. שעות פעילות בהרצה: א'-ה' 18:00-23:00, ו' 12:00-16:00. החל מה-1 ביולי המקום ייפתח ב-12:00 מדי יום, גם בסופי שבוע.

חודש המבורגרים עם קוקה קולה

אין כמו קולה קרה ליד ההמוברגר שלכם, זה ברור, אבל מה דעתכם על חודש שלם שחוגג את השילוב הזה? החל מה-20.6 ועד ה-20.7 מעל מאה מסעדות יגישו מנות המבורגר מיוחדות לצד קוקה קולה האהובה. כמה מיוחד? מסעדת קאב קם (האחות הקטנה של בית תאילנדי) תגיש בורגר פאד קפאו מנתח אונטריב וחלקים פנים קצוצים גס עם בצל, צ'ילי, ביצת עין רכה ובזיליקום תאילנדי. מסעדת NG תציג את ה-CocaBurger שעשוי מבשר שיושן 40 יום ומוגש טבטל ברוטב קולה מצומצם; בורגר דלאל יציגו את הקובה ליברה נתח אנטריקוט ברוטב ברנייז וכרישה ברום חום מקורמל בתוך לחמניית בריוש; המיט קיטשן יציגו המבורגר מולארד עם פטריות שימג'י וציר בקר, קרם ערמונים, ביצת שניצל ודובדבני אמרנה.

קוקה קולה חוגגים חודש המבורגרים, מקור: יח"צ

מי זו משפחת שכטר?

"משפחת שכטר", מסעדת בשרים יוצאת דופן בנוף המקומי, נפתחת בימים אלו בפארק פרס שבחולון. המסעדה מגישה מטבח ברביקיו אמריקאי בהשראת המוסדות המשפחתיים של ברוקלין (ניו יורק) – שכונה המפגישה בין המסורת וההיסטוריה רבות השנים של מהגרים לבין עשייה ארטיזנלית מודרנית, הבאה לידי ביטוי גם בתחום הקולינרי.

משפחת שכטר, חדש בחולון צילום: אפיק גבאי

על המטבח הופקד השף ערן אבני (לשעבר 'דה לוקס'), אשר יצר חווית סעודה המתבססת על נתחי בשר העוברים תהליך עישון ממושך ומסורתי בעץ טבעי, ומוגשים לשולחן Family style, בשפע ובזה אחר זה. את הנתחים מלוות מנות צד הנשענות אף הן על שילוב בין המסורתי לעדכני ועל קשת הטעמים הרחבה שמגיש מטבח הברביקיו המודרני של ברוקלין. הסעודה בנויה במסגרת תפריט קבוע מראש: 150 ₪  לארוחת שלושה נתחים, 190 ₪ לחמישה נתחים, ו230 ₪ לארוחה הכוללת שבעה נתחים, ואפשרות לבירה ויין ללא תחתית בתוספת 28 ₪ לסועד.

משפחת שכטר, מעושנים חדשים בחולון

בין המנות המוגשות לשולחן ניתן למצוא מגוון נתחים כגון: בריסקט, שוק טלה, פסטרמי בקר ניו יורקי מסורתי וספייריבס טלה אשר עוברים תהליך כבישה ותיבול רגע לפני שנכנסים למעשנת עצי אלון, לשעות ארוכות של חום נמוך, נמשחים בגלייז ועולים על גריל עצים המעניק להם חריכה ורובד טעמים נוסף. לצדם  מוגשות תוספות כגון סלט תפוחי אדמה, מיונז וחזרת, קולסלאו, חלה לוהטת עם ממרח סלק חריף וחמאת שום ושמיר, שעועית אפיה במעשנת המתכתבת בטעמיה עם הצ'ולנט המשפחתי הנוסטלגי ואף פשטידת אטריות מפולפלת ומעושנת המבוססת על מתכון קיגל משפחתי שעבר עיבוד מודרני, ושולחן מתוקים בהגשה עצמית חופשית נועלים את הארוחה.

שם: משפחת שכטר. כתובת: פארק פרס, חולון. שעות פתיחה: ב'-ש' 18:30 – 00:00. טלפון: 050-307-0222