סמוק האוס – רועי יוסיפון מצא את אחד ההמבורגרים הטעימים לגמרי במקרה

רועי יוסיפון,

כשרועי מצא את עצמו בחיפה כנראה הייתה זו יד הגורל שהובילה אותו למסעדת סמוק האוס ולאחד ההמבורגרים הטובים שטעם!

טיול שבת – נפלאות הוייז

כשנוסעים לטייל רחוק מהבית חלק מהכיף הוא גם לנסות מסעדות ומנות חדשות שלא הכרת. התחשק לנו לנסוע למקום שבו גם נמצא טעם שהחך עוד לא הכיר וגם יהיה כייף לטייל. רצה הגורל (הווייז, גוגל או איך שתרצו לקרוא לזה) ומצאנו את עצמנו ביום חמישי בבוקר בדרך לאחת מערי הנמל היפות של ישראל, חיפה. לקראת שעות הצהריים התחלנו להיות רעבים ונסענו למקום אותו סימנו מראש כ"שווה בדיקה". באמצע רחוב תלול ממש מול מוזיאון המדע של חיפה, נמצא  לו מעין גריל בר שכונתי קטן וחברותי בשם סמוק האוס (Smoke House). המקום, כפי שהוא מגדיר את עצמו, מתמחה במטבח אמריקאי. הוא אינו גדול במיוחד ומתאים אולי ל-10-15 סועדים במקביל. אני חייב לציין שבמבט ראשון המקום נראה קצת הזוי, לא "פנסי" בכלל אבל אמרנו לעצמנו "הגענו עד פה כדי לנסות, לא נתקפל עכשיו" ואכן הופתענו לטובה.

הדוגמן של סמוק האוס חיפה

התפריט עשיר במנות בשר מעניינות ולא שגרתיות וכולל בין היתר 8 סוגים שונים של בורגרים + 5 תוספות שונות ומשקאות שמאפיינים דיינר אמריקאי (כגון Dr Pepper). הזמנתי את ה"צ'יזבורגר" 8 oz. ,שהם בערך 225 גרם, עם תוספת של בייקון (שגם הוא אגב תוצרת בית ומעושן במקום) ופוטטו צ'יפס. ישבתי על הבר ובחנתי בקפידה תוך שיחה עם בעל המקום את אופן ההכנה כי לדעתי יש רק דרך אחת נכונה להכין בורגר טוב וזאת תוך שמירה על מספר כללים בסיסיים שלא קשורים דווקא רק בחומרי הגלם. חשוב לי לציין שממה שראיתי כל המרכיבים היו טריים נחתכו ונפרסו מול עיניי (הלחמנייה, העגבנייה, הבייקון, הגבינה ואפילו הפוטטו צ'יפס). לאחר כ-10 דקות הוגשה לי מנת המבורגר שנראתה והריחה מצוין, הלחמנייה הייתה קלויה בחלקה הפנימי, גבינת הצ'דר נמסה בצורה אחידה והקציצה (שלפי הבנתי מבעל המקום עשויה מ- 5 סוגי בשר בקר שונים) הייתה צלויה במידת העשייה המדויקת והירקות נראו כאילו באמת רצו להיות שם, ליד קערת סלט קולסלאו ופוטטו צ'יפס שהיה קריספי וטעים להפליא. עם הארוחה הוגשו רוטב ברביקיו וצ'יפוטלה (חריף) תוצרת בית ובנוסף מיונז וקטשופ.

המבורגר מדופלם - סמוק האוס חיפה

סיכום חווית סמוק האוס

ההמבורגר היה טעים ועסיסי, בין הטעימים שאכלתי בארץ ובאזור הצפון עד כה. בהחלט ממליץ להגיע ולנסות אם אתם באזור, יש להם עוד הרבה דברים מפתיעים להציע. המחירים הוגנים לגמרי, יצאנו עם חשבון של 129 ₪ לזוג. תוכלו למצוא העתק של התפריט בדף הפייסבוק של המקום ולהיווכח בעצמכם.