המבורגר בלונדון – הדר מחפשת את ההמבורגר המושלם דווקא בלונדון

הדר בן יעקב,

אחרי שטיילתי כמעט שבוע באמסטרדם עם המבורגרים ממקדונלד'ס הגעתי ללונדון עם חסך עצום להמבורגר אמיתי. למזלי הפעם הגעתי מוכנה ואחרי שחרשתי כל אזכור באינטרנט הצלחתי להרכיב רשימה של המבורגרים האמורים להיות הכי שווים בלונדון. וככה התחיל החיפוש אחר שלמות בצורת המבורגר בלונדון (המלצות בפרטי בכיף יש גם ארוחות בוקר שוות!).

Maxwell's – נוחתים ובולסים

נחתנו בצהריי יום חמישי אני ובן זוגי, אחרי שלא הצלחנו למצוא כרטיסים לטיסה בה הגיעו הזוג שהצטרף אלינו. הפספוס של הטיסה הישירה איתם גרם לנו להרוויח ביקור במסעדת Maxwell's שממוקמת ב-Covent Garden (פשוט יוצאים מהטיוב בתחנת Covent Garden והמסעדה תהיה מולכם, מאחורי חבורה של אמני רחוב). הגענו והאמת שרצינו לנסות את המנה שפורסמה בדף של הקהילה, המבורגר ששופכים עליו ה-מ-ו-ן (אבל ה-מ-ו-ן) גבינה חמה. לצערנו גילינו שהמגה-צ'יזבורגר של Maxwell's לא כלול בדיל צהריים וגם ממש, ממש, ממש מלכלך, אז החלטנו לוותר. בדיל מקבלים המבורגר, קינוח ושתייה קלה ב-10£ (שזה בערך 46 ₪) וכל תוספת על ההמבורגר עולה פאונד (בלי קשר לדיל). אז הזמנו מנה קטנה של כנפיים (6£, שזה בערך 28 ₪) שני דילים ויצאנו לדרך.מנת הכנפיים של Maxwell's

הכנפיים לעצמן היו טעימות ורכות, מה שכן לא בטוחה במה מאכילים את התרנגולות שם אבל יחסית לארץ הן היו מאד קטנות. הציפוי לא מטורף ואפילו מעט נוקשה מה שקצת הוריד מהחוויה הכללית. על הכנפיים היה רוטב באפלו חריף, שהוא בהחלט היה חריף, אבל אם בן זוגי עמד בזה בגבורה ואפילו ציין שזה טעים אני מאמינה שכל אשכנזי מסוגל! המנה מגיעה עם רוטב גבינה כחולה בצד, דבר שמאזן בצורה מדהימה את המנה גם לאוהבי חריף כמוני שלפעמים רוצים להרגיע את החך וזה יתרון עצום. אישית התאהבתי ברוטב ושמרתי לי אותו לצ'יפס. לא חיכינו יותר מידי וההמבורגרים הגיעו! הזמנתי את שלי עם בייקון, גווקאמולי וגבינה אמריקאית, הבן זוג לקח עם בייקון צ'דר ובצל מקורמל. החזקנו את ההמבורגר בידיים מוצקות, הרמנו לגובה לסת ונתנו ביס מלוא הפה – אך אבוי! הבשר לא עסיסי בכלל (בהמשך נגלה שכנראה פשוט לא נהוג להוסיף שומן לתערובת בלונדון, כי התופעה הזו חוזרת על עצמה) אבל להפתענו בתור מכורי תוספת שומן כבש (כמו שעושים בהמבורג) זה לא פגע בטעם, ההמבורגר עדיין היה טעים והבשר הרגיש איכותי. מידת העשייה הגיעה מדיום בצורה מושלמת! זה היה ממש מרגש.

המבורגר מומלץ בלונדון - Maxwell's

ועכשיו לגבי התוספות – הבייקון היה פשוט רך וטעים! לא כמו בארץ שלרוב מגיע בין נוקשה לשרוף, היה ממש אפשר לתת ביס בלי שתצא ביחד עם הביס שאר החתיכה (בהמשך נגלה שגם זה סטנדרט בלונדון..). הגוואקמולי היה באמת סלט אבוקדו עם טעם, ולא אבוקדו מעוך עם קצת בצל (שוב, בניגוד לארץ). אצל נדב הבצל המקורמל הגיע ממש כמו ריבת בצל עם טעם אלוהי! וכן היה גם צ'יפס בצד –  סטנדרטי לחלוטין, אבל בהחלט עבר שדרוג עם הגבינה הכחולה ששמרתי עבורו. ולבסוף כמובן קינחנו עם הדונאט שמגיע עם העסקית. לא ברור למה אין כאלה בארץ, מנה כל כך פשוטה שנשמעת סתמית אבל היא הייתה מדהימה, מתוקה ממש במידה הנכונה ולא כבדה מדי אחרי ארוחה כזו (גם בטעם קרמל וגם בטעם שוקולד). מקום רביעי במדד ההמבורגרים בלונדון.

הדונאט של Maxwell's

Roadhouse – סטייה קלה במסע ההמבורגר בלונדון

אז כן, לפעמים אני חוטאת וכותבת על מקומות שלא אכלתי בהם המבורגר, אבל תאמינו שאני עושה זאת רק כשהמקום באמת שווה את זה. מסעדת Roadhouse (שגם היא ממוקמת ב-Covent Garden) היא אחת מהם. יש פה גם המבורגרים, הזוג שטס איתנו ביקר שם שוב בלעדינו וטעם אותם, הם אמרו שהם שווים אבל אני לוקחת אחריות רק על מה שאני ניסיתי. הגענו למסעדה רעבים וסקרנים לגלות את התפריט, החלטנו שצריך לבדוק לפחות מנה ראשונה אחת יחד עם העיקרית, אז לקחנו כנפיים ומנת צלעות ברוטב ברבקיו ביחד עם צ'יפס בטטה וטבעות בצל. האוכל היה ב-50% הנחה- הטבה שקיבלנו כי הזמנו מקום מראש (בעת ההזמנה ניתן לבחור בהטבה מתחלפת) שזה גם חסכוני וגם מגניב.Roadhouse לונדון - מסעדה מומלצת ביותר

הבשר היה פשוט רך ומטריף! הרוטב היה ממש טעים, לא מדובר בטעם הרגיל של רוטב ברביקיו, אלא בטעם הרבה יותר עמוק ומעושן. לא הפסקנו לדבר על הרכות הזו של הבשר, אם היה לנו מתי הייתי חוזרת לשם שוב. גם הצלעות וגם הכנפיים היו ללא חלקים קשים כלל, נמסו בפה והצלעות פשוט התנתקו לחלוטין מהעצם זה היה מדהים, באמת יצאנו משם והתחלנו לרקוד בחוץ. ובקטנה על התוספות כי היו גם כאלה – הצ'יפס בטטה רגיל ומוכר, אך איך אפשר שלא לאהוב? טבעות הבצל לעומתו היו טבעות בצל אמיתיות, אשכרה טבעת של בצל מטוגן בציפוי פריך ונהדר. זה היה בהחלט גיוון מרענן, חבל שלא עשו את זה גם עם הצ'יפס בטטה.

הדר והכנפיים של Roadhouse לונדון

Mac & Wild – ההמבורגר הטוב ביותר ללונדון (לפחות ל-2016)

היום השני בלונדון, שעת ערב מאוחרת, הגענו למסעדה שזכתה בתואר ההמבורגר הכי טוב בלונדון בשנת 2016 – מסעדת Mac & Wild. מדובר בתערובת של בשר צבי ובשר בקר המורכבת ממנה כפולה בסטנדרטיים בריטיים – שילוב של שתי קציצות של 120 גרם. לצד ההמבורגרים לקחנו, כמצופה במקום עם שם כזה, מנת מק אנד צ'יז. מההמבורגר הכי טוב בלונדון הייתי מצפה שלפחות ישאלו אותי על מידת עשייה, לא שאלו. ההמבורגר לא הגיע במידת מדיום ופה נגמרה הבאסה. תערבות הבשר מילאה את הפה בטעמים עזים ומרגשים. זה המבורגר מיוחד עם טעם שלא תפגשו בכל מקום, אם כי ייתכן שלא יתאים לכל אחד. מנת המק אנד צ'יז הגיע עם בשר טחון כלשהו – אני פחות אהבתי את השילוב, לטעמי הבשר והגבינה יצרו ריח מוזר אבל איכשהו זו מנה שהופיעה על כל שולחן ושולחן באותו ערב לפחות פעם אחת. לסיכום, אמנם לא הייתי מגדירה את ההמבורגר כ-הכי טוב בלונדון, אבל בהחלט טעים וקיבל את המקום החמישי, ובהתחשב במתחרים זה בהחלט מקום מכובד.

mac & wild - המבורגר מומלץ בלונדון

קפיצה לאוסטרליה ב-Borough Market

אחרי ארוחת בוקר פסיכית (באמת פסיכית, ייתכן שעברנו את ה-1000 קלוריות לבן אדם) טיילנו לנו להנאתנו ב-Borough Market, שזה שוק מגניב עם מ-ל-א תוצרת טריה ורעננה. בעודנו מטיילים לנו וסופגים את ריחות השוק, נתקלנו בדוכן שמוכר המבורגרים מבשר קנגרו ובת יענה, ואפילו מנת ספיישל היום של המבורגר תנין. אומנם היינו שבעים מארוחת הבוקר המוגזמת, אבל החלטנו שהזדמנות לטעום משהו כל כך מיוחד לא מפספסים ולקחנו תנין אחד לשלושתנו. המבורגר התנין הגיע עם בצל מקורמל (באמת מקורמל!) ופרוסת גבינה. זו פעם ראשונה שלי שאני אוכלת את החיה הזאת, אז לא ידעתי למה לצפות באמת, ובכל זאת הופתעתי -למרבה ההפתעה הבשר היה ממש רך עסיסי. הכי דומה בטעמים לעוף עסיסי עם ארומה של פלפל שחור (אל תשאלו אותי איך הגעתי להגדרה הזאת) מקום שישי במדד.Borough Market - המבורגר קנגרו בלונדון

חיפוש המבורגר בלונדון לא נגמר

לונדון מפתיעה, טעימה, כיפית וללא שומן, לי אישית קשה להתרגל לטעם של תערובת הבשר, אבל למזלי עד כה, כל מקום הגיש בשר איכותי ובסוף זה עושה את שלו ובהחלט מפצה על הטעם השונה. אני לא אתן לכם יותר מידי ספוילרים אבל רק אגיד שבחלק הבא הרמה עולה בצורה משמעותית…