טיסה ספונטית למלטה זה התירוץ המושלם למסע בעקבות המבורגרים

אור שוחט,

מיד אחרי שהזמנתי טיסה למלטה, התחלתי לחפש המבורגרים ראויים לטעום שם. חיפוש באתר הקהילה העלה חרס, ולכן החלטתי להתייחס לנסיעה הזאת כשליחות. צריך לתכנן היטב את הטיול, כך שיעבור בכמה שיותר המבורגריות.

מלטה היא מדינה קטנה באמצע הים התיכון, בין סיציליה לטוניסיה. האוכל די דומה לסגנון איטלקי, אבל עם יותר דגש על דגים ופירות ים. נחתתי ב-8:30 בבוקר, ונסעתי הישר לולטה, בירת מלטה. שם, בכניסה לשוק האוכל, פגשתי את ההמבורגריה המעניינת הראשונה.

ההמבורגר המלכלך של Burgers.Ink

בורגרס אינק מציעה מגוון המבורגרים במחירים של בין 11 ל-13 יורו, וספיישל אחד של המבורגר עם צ'דר, בייקון, ביצת עין, מזרק כמהין, וחצי לובסטר שעליו גבינה ושבבי בצל (29 יורו). הזמנתי אותו עם בירה מקומית. זאת אחת המנות המלכלכות במובן החיובי! ביצת העין והנוזלים של הבשר נזלו על צ'יפס הבטטה, והידיים הדביקות שימשו כדי לפרק את הלובסטר בנוסף לצבת. הבשר לא היה מדהים, וגם הגיע מדיום וול, אבל המבורגר ולובסטר זה שילוב טוב, וסה"כ המנה הייתה טובה ומהנה.

הספיישל של Burgers.Ink מלטה

ההמבורגר הצרפתי של U Bistrot

בערב הגעתי למקום מעניין בעיר סט. ג'יליאן, שליד ולטה. שמתי עין על המקום הזה כבר מהארץ, והזמנתי מראש לינה בהוסטל שבקרבת U Bistrot. הזמנתי את הגורגונזולה בורגר שהגיע בלחמנית בריוש חמאתית מפוצצת בגורגונזולה (14 יורו). הלחמניה הייתה רכה והגבינה הייתה מושלמת, אבל ההמבורגר הגיע גם פה עשוי מדיום וול. הרגשתי ממש פספוס, היה יכול להיות לו פוטנציאל. בכל מקרה ממש נהנתי מהאווירה הים תיכונית של הביסטרו, וגם מכל האוכל שמסביב להמבורגר – הצ'יפס הפריך מבחוץ שעשוי מרבעי תפוחי אדמה קטנים, וגם ממרק הדגים המלטזי המצוין שהזמנתי לראשונה.

U Bistrot המבורגר במלטה

ההמבורגר של פופאי

למחרת נסעתי לבקר בכפר דייגים קטן ופסטורלי, שנראה כמו הכפר של פופאי המלח, ואאל"ט גם צילמו שם את הסרט. לא תכננתי לאכול שם, אבל ראיתי בתפריט המבורגר בשם "ההמבורגר של פופאי", והתפתיתי. ההמבורגר מגיע עם טופינג של תרד, פרמזן והאם, ואפשר לבחור בין המבורגר מבקר, טלה, דגים או טבעוני. בחרתי בדגים, גם כי מדובר בכפר דייגים וגם כי לא ממש סמכתי על איכות הבשר שלהם (16 יורו). המקום היה מלא במשפחות עם ילדים, וההמבורגר כנראה מותאם לאוכלוסיה. הדג הגיע בטמפורה והיה נחמד, אבל ההאם היה מלוח מדי, והצי'פס והלחמניה הרגישו לא טריים. המקום הרגיש לי מלכודת תיירים כמו שהוא נראה, ושמחתי שלא לקחתי את המבורגר הבשר.

ההמבורגר של פופאי מלטה

היפני המאכזב של Ichiban

בערב חזרתי לאיזור ולטה, לעיר סלימה, כדי לנסות עוד המבורגר ששמתי עליו עין. Ichiban היא המבורגריה שמגדירה את עצמה כהמבורגריה יפנית, אבל נראית כמו דוכן של מקדונלד'ס. לפחות בשם של המנות מופיעה מילת הקסם "וואגיו". הזמנתי המבורגר וואגיו עם בצל מטוגן ורוטב מיסו (10.5 יורו כולל צ'יפס ובירה). ההמבורגר הגיע לא רק מת, אלא גם דחוס, ואם יש וואגיו במנה הזאת, אז הוא כנראה מעורבב עם 90% לחם. אכזבה, אכזבה קשה מאד.

Ichiban המבורגר לא מומלץ במלטה

לסיכום

טירוף ההמבורגרים הגיע גם למלטה, והרבה מסעדות מפרסמות את ההמבורגר שלהן בשלטים שבחוץ. אני אוהב שמשלבים המבורגר עם מטבח מקומי, והיה כיף לאכול אותם, גם אם לא מצאתי פה את הפתעת השנה.