סיור המבורגרים מודרך על אבן גבירול

אור שוחט,

עיריית תל אביב שמה לב שהעיר הפכה לבירת המבורגרים, אז השיקו סיור המבורגרים מודרך והזמינו אותי כנציג קהילת המבורגר ישראל.

נפגשנו בככר רבין קבוצה של כ-30 אנשים, ואחרי כמה סיפורים על היסטוריית ההמבורגרים בארץ, שתינו כולנו צ'ייסר ערק ויצאנו ליעד הראשון.

המוסד

המוסד התחיל כדוכן של סנדוויץ' אחד של בשר בבישול ארוך, וכשהבינו שצריך להכניס גם המבורגרים, הביאו כל פעם שף אחר שיצור את ההמבורגר שלו, וכך נוצר תפריט מגוון שכל המבורגר מיוחד ושונה לגמרי מהשאר.
קיבלנו את ההמבורגר של שף דן יושע – המבורגר שמושרה בחמאה שהופכת אותו לרך בצורה בלתי רגילה. יחד עם הטופינג של קרם כרישה ויין אני תמיד אומר על ההמבורגר הזה שהוא כל כך מיוחד, שאולי יש טובים ממנו, אבל אין טובים כמוהו. מי שלא טעם את ההמבורגר הזה – לא טעם את ההמבורגר הזה!
משם המשכנו לתחנה הבאה –

ויטרינה


ויטרינה היא קלסיקה תל אביבית. במשך תקופה מאוד ארוכה הרבה אנשים החשיבו את הבאטלר כהמבורגר הטוב בתל אביב. ואכן אין מה להגיד הרבה. סיור המבורגרים בתל אביב לא היה שלם בלי הבאטלר של ויטרינה. המבורגר עסיסי עם ניחוח קצת מעושן, וגבינה נמסה. בר הפתיע אותנו עם כמה סטטיסטיקות על הרגלי ההזמנות של המבורגרים בישראל ובתל אביב בפרט, והמשכנו ליעד האחרון –

GDB

חיכינו שכל 7 ההמבורגרים יונחו על השולחן לצד צ'יפס ופינוק של חסה עם מלא פרמז'ן עליה.
ההמבורגרים נחתכו לרבעים כמו במקומות הקודמים, והתחלנו לזלול.
הבשר המיושן המעולה של ג'ורג' דה בף, שילוב של גאודה וצ'דר, וכמובן כיפת השום השחור המתקתק על הלחמניה שהפך מודל לחיכוי להרבה המבורגריות אחרות.
אין ספק שזה אחד ההמבורגרים הטובים בארץ, ולטעמי גם בעולם.
בסוף הסיור ערכנו הצבעה וגם בה הוא נבחר למקום ראשון. סוף טוב לסיור טוב.

לסיכום

בר מדריך מנוסה ומעביר את הסיור בצורה מעניית ומשעשעת, והידע שלו בהמבורגרים הרשים אפילו אותי. עלות הסיור היא 90 ש"ח וזה שווה לדעתי את החוויה שמקבלים והטעימה של 3 המבורגרים מעולים ומיוחדים, אבל יוצא בסוף שכל אחד אוכל רק 3/4 המבורגר. הייתי מוסיף עוד קצת כסף כדי לעבור גם בבנץ אבן גבירול.