הכי לא חדשות – פסטיבל אוקטוברפסט הגיע לישראל וגם מצאנו איך תקבלו המבורגר חינם לכל החיים!

אור בלאן,

תמיד חלמתם לאכול המבורגר בחינם לכל החיים? או אולי לחגוג באוקטוברפסט, רק בלי הטירחה של לטוס עד למינכן? ומה לגבי המבורגר שבכלל לא עשוי מבשר אבל מרגיש כמו הדבר האמיתי? המון סוגיות חשובות ובכולן אנחנו מטפלים בפינת החדשות שלנו!

המבורגר חינם לכל החיים? רק בהצגת קעקוע

הידיעה הזו אינה בדיחה והיא מגיעה אלינו מאוסטרליה, ארץ הקנגורו, הבומרנג וההמבורגר חינם לכל החיים בהצגת קעקוע. המבורגריה בשם Cafe 51 בעיר מלבורן שבאוסטרליה מתחייבת לתת המבורגר חינם לכל החיים לכל מי שיהיה מוכן לקעקע את ההמבורגר שלהם בכל מקום שתבחרו על הגוף. כן, כן אתם קוראים נכון – כל יום תוכלו לקבל המבורגר חינם אם רק תקעקעו על גופכם (במקום שקל לראות) את ההמבורגר והלוגו של המקום בגודל אמיתי. בהתחשב בכך שאנשים מקעקעים דברים הרבה יותר מוזרים במקומות הרבה פחות נגישים, אנחנו לא חושבים זה מחיר כזה גבוה – במיוחד אם מקבלים המבורגר חינם לכל החיים. אז אם אתם במלבורן ורוצים לסגור את פינת הארוחה חינם לשארית ימיכם, פשוט תבחרו קעקוע המבורגר שאתם רוצים על גופכם ותגיעו ל-Cafe 51, הם יתלהבו מהקעקוע ואתם תזכו בארוחה חינם, בכל יום למשך שארית חייכם.free burgers 4 life

אוקטוברפסט ישראל חוזר – פסטיבל הבירה הגדול במדינה!

כן, כן אתם קוראים נכון – פסטיבל שכולו בירות וחגיגות אוקטוברפסט בסגנון ישראלי! למי שלא יודע ולמי שלא מכיר (לא ברור איך), אוקטוברפסט הוא פסטיבל הבירה המפורסם בעולם שנערך כל שנה במינכן. הפסטיבל חוגג את היות הגרמנים עם חובב בירה והוא הפסטיבל הגדול ביותר בעולם המוקדש למשקה האלים הזהוב. אז בדיוק באותה מתכונת, עיריית הרצליה החליטה לייבא את החגיגות לישראל ולקיים את פסטיבל הבירה הגדול ביותר בארץ, במקביל לחגיגות הגרמניות. כמו בבוואריה גם אוקטוברפסט ישראל יכלול הופעות, מוזיקה חיה, משחקים, המון ספסלי עץ ומגוון מטורף של בירות ומטעמים מהמטבח הגרמני. מעיריית הרצליה נמסר כי הפסטיבל ישמור על "ערכי המקור הבווארים" ויספק שלל חווית, החל מיריד אומנויות, משחקי פסטיבל למבוגרים ומתחם פעילויות לכל המשפחה. אהה כן, וכמובן שיהיו המון, המון (המון) בירות.

במהלך הפסטיבל דאגו לכם לייבוא של בירת האוקטוברפסט – בירת מיוחדת ממבשלת פאולנר. בירת האוקטוברפסט היא בירה שניתן להשיג רק פעם בשנה בזמן חגיגות האוקטוברפסט שכן היא מיוצרת אך ורק למען הפסטיבל. פאולנר היא גם נותנת החסות הרשמית של היריד, המתוכנן להיות על טהרת האוקטוברספט – מה שאומר, בירות, פרצעלים, נקניקיות ענק ועוד!
הפסטיבל יערך מה-5 עד ה-6 באוקטובר (ימים ד' וה'), בשעות 18:00-23:00, מתחם אאוטלט עזריאלי הרצליה (רחבת הביזנס פארק), מדינת היהודים 85 – הכניסה חופשית!

המבורגר בלתי אפשרי – הייתם אוכלים המבורגר מצמחים?

הפיתוחים הכי חמים היום בעולם הבשר הם בכלל תחליפי בשר, ולא, לא מדובר על שניצל תירס שיבוא במקום. מדענים מרחבי העולם נמצאים במירוץ לפיתוח שיטות לייצור מוצרי בשר ללא בשר. מה זה אומר? שההמבורגר שלכם פשוט לא יכלול בקר אמיתי ואף פרה לא תוקרב בשביל אף קציצה. יש 2 אסכולות מרכזיות לפיתוח המבורגר זה – גישת התחליף מן הצומח וגישת הבשר המלאכותי. אנשי הבשר המלאכותי בעצם לוקחים תאי בשר ומשכפלים אותם במעבדה. התאים גדלים וגדלים וגדלים עד שנוצרת כמות מספקת של תאי בשר – שהם למעשה הדבר האמיתי רק שגודל במעבדה, ומזה הם מכינים קציצת המבורגר בעלת מרקם וטעם בדיוק כמו שאתם מכירים. בגישת התחליף מן הצומח מחפשים אוסף של מרכיבים שייצרו קציצה עם טעם, עסיסיות ומרקם כמו הדבר האמיתי, פשוט מחומרים אחרים. השבוע פורסם ב-CNBC אודות "ההמבורגר הבלתי אפשרי", קציצת המבורגר המורכבת מרכיבים צמחיים בלבד (כמו שמן קוקוס, חיטה ותפוחי אדמה). מבחני הטעימה מראים שלמרות הצלחות חלקיות בקרב קהל הטועמים, הדרך עדיין ארוכה למציאת הטעם הייחודי של הבשר ממקורות אחרים.

the impossible cheeseburger

אז זהו להפעם, אנו מבטיחים להמשיך לעדכן אתכם בעוד ידיעות מהארץ והעולם בכל מה שקשור בהמבורגר. אם אתם ממש רוצים, אתם מוזמנים לשלוח לנו ידיעות, חדשות ודברים מעניינים להוסיף למדור החדשות שלנו.