ביקר חוזר של ארתור בהמבורגר הכשר המדובר בנתניה

ארתור רוטנברג,

הביקור הראשון בדודס נתניה היה בתקופת הקורונה. המצב הפעם היה הרבה יותר נוח ולכן לא פסחתי על ההזדמנות לנסוע כדי לנסות שוב. המבורגר כשר ואיכותי לא קל למצוא (לא שאני חסיד של אוכל כשר) אבל גם להם מגיע במה.

 

פתחנו את הבירה והרמנו לחיים להצלחת העסק ואז הגיעה המנה הראשונה. נקניקיית בקר מבית הנדל בלחמניה מתוקה, חרדל וכרוב כבוש.  להבדיל מהרבה מקומות כשרים, הבעלים, דניאל, מסרב לקרוא ללחמניה שלו בריוש בגלל שבריוש אמיתית עשויה מחמאה לכן הוא מתעקש על שם פשוט ולא משתמש בbuzz words. המנה הייתה נהדרת. נקניקייה טובה ועשירה בטעמים. התערובת של כרוב כבוש וחרדל בועטת ומוסיפה טעמים חזקים וטובים. הלחמניה מתוקה, טריה וטעימה ממש. הוט דוג מעולה, איכותי והולך נפלא עם גולדסטאר אנפילטרד הצונן שהיה לידו. 39 ש"ח ( 50 ש"ח עם תוספת צ'יפס).

 

בדודס מכינים את הקציצות במקום בתהליך ייחודי שלא שמענו עליו בשום מקום. הנתחים- בריסקט, חזה בקר ואסאדו נפרסים דק, כמעט למצב של קרפצ'יו ונטחנים יחד עם תבלינים ובצל מטוגן. התהליך יוצר מסה מאוד אחידה וטעם אחיד שקל לעבוד איתו. השימוש הלא אורתודוקסי באסאדו מייתר את הצורך בהוספת שומן שבד"כ מוסיפים בהמבורגרים. גם תהליך הצליה של הקציצה הוא מיוחד מאוד. הקציצות עוברות צליה ראשונית על פלנצ'ה, לאחר מכן טבילה ברוטב ברביקיו סודי עם לא פחות מ-30 רכיבים ורק לאחר מכן עולות על הגריל לצריבה אחרונה- מה שנותן לכל קציצה טעם ייחודי וקראסט מטורף. לעיקריות התחלנו עם ה"פרנצ'י" – בצל מקורמל, שבבי בצל קריספי, רוטב מיונז שום ובצל מטוגן. הוספנו מעל חזה אווז קריספי. מנה יפה, צבעונית ומלאה חן. הביס מעולה, טעם הבשר עשיר ונפלא. מידת עשיה באזור הMW, אבל עדיין מלאה בנוזלים וטעמים. תערובת הבצלים שמסביב מלכלכת את הידיים ביעילות רבה אבל זה חלק מהכיף, לא? הטעם הכולל של המנה הוא בהחלט על הצד הצרפתי- נתניה אחרי הכל. 81 ש"ח עם צ'יפס ושתיה ועוד 10 ש"ח לתוספת חזה אווז.

 

המנה השניה הייתה ניסיונית שבקרוב, כנראה, תכנס לתפריט- מנת ה"סניקרס". קציצת דודס עם רוטב צ'ילי מקורמל, קקאו ובוטנים. השילוב של בשר ובוטנים לא זר, למרות שבדרך כלל הוא מגיע בצורה של חמאת בוטנים, אבל הקראנץ' של בוטנים אמיתיים בהחלט יוצר חוויה מעניינת. היות וזו מנה שעדיין בשלבי תכנון ניגשנו אליה בסקפטיות מסוימת ובערבון מוגבל ואכן הורגש שלא הכל במקום. חווית המנה לא עמדה מאחורי השם. היה חסר הטעם הקרמלי, הסניקרסי המיוחד. המלצנו לדניאל לנסות להמתיק מעט, אולי להחליף את הבוטנים בחמאת בוטנים. למחרת כבר קיבלנו הודעה שהבוטנים הוחלפו בבוטנים מקורמלים והמנה הפכה טעימה יותר (כוחה של ביקורת כתב קה"י!). מחיר צפוי- 62 ש"ח  (81 ש"ח עם תוספת צ'יפס ושתיה).

הצ'יפס לצערנו לא היה הקבוע. בדרך כלל דודס מביאים את הדבר האמיתי מאמסטרדם, אך בגלל בעיות כאלה ואחרות קיבלנו תחליף. הוא לא היה רע, צ'יפס דיי גנרי שהולך טוב עם שלל הרטבים המגניבים שמכינים במקום. 

הדודס בנתניה נותן חוויה מעניינת. המבורגר כשר מעולה שקשה למצוא ברמה שלו למתעקשים על תעודת כשרות,  אבל גם למי שלא מחפש כשרות דודס יספק חוויה טובה. עכשיו רק נשאר להגיע לנתניה ולמצוא חניה

שם: דודס בורגר כתובת: קרמניאן 4, נתניה כשרות: כשר שעות פתיחה: א-ד:11:00- 00:00, ה:11:00-01:00, ש:11:00-15:30,שבת:18:30-01:00