חדשות עולם ההמבורגר בצל הקורונה, כל מה שצריך לדעת

אור בלאן,

מסעדות נסגרות, הענף כולו בטלטלה ונדמה כי כל יום מביא עימו משבר חדש (וזה בלי לדבר על המחאות ברחובות). מזל שאנחנו כאן כדי לעשות לכם קצת סדר והביא לכם את כל החדשות הבאמת חשובות בתקופה קשה זאת – אז איפה תמצאו המבורגר עם לחמניית קורונה? מי הסמאש בורגר החדש בעיר שאותנו מסעיר? מסעדות שף הופוכות להמבורגריות, לא פחות מ-2 טבעוני-בורגרים חדשים ומסקרנים, צוציק חדש ומרגש ועוד ועוד – החדשות החמות של עולם ההמבורגרים, הדקו חגורות אנחנו מתחילים!

קלאב בורגר חצוי, הגראז תל אביב

סימפל בורגר וכל מילה מיותרת

רועי יוסיפון שלנו, שכותב ופעיל בקהילה כבר שנים רבות, הגשים לאחרונה חלום של כל חובב קציצה והקים את Simple Burger – פופ אפ סמאשבורגר אמריקאי אמיתי. רועי החליט ליישם את כל הניסיון והידע שצבר ככותב ושמנמן מקצועי והקים את סימפל בורגר, יחד עם זוגתו נעמה משיח, שמכינים את הקציצה הדקה מבשר טרי לפי התערובת שפיתחו. כדי להקפיד על חוויה אמיקאית אמיתית את הלחמניות והחמוצים ההם מביאים מארה"ב, אבל את הצ'יפס הם מביאים (איך לא) מבלגיה.

סימפל בורגר של רועי יוסיפון

רוצים ליהנות מסמאס בורגר אמריקאי אמיתי? כנסו לאתר של סימפל בורגר ותוך 2-3 קליקים תבצעו הזמנה. תוכלו לבחור בין סינגל סימפל (34 ₪), דאבל סימפל (46 ₪) וסימפל פארטי, שהם רביעיית סינגלים בתוספת צ'יפס (185 ₪). כל סימפלים מגיעים עם בצל, מלפפון חמוץ וצ'דר, ואם תרצו אקסטרה או בצל מקורמל תתבקשו להוסיף 2-3 ₪ לתוספת. לאחר החלטה על כמות תתבקשו לבחור מועד איסוף, ימי ושעות פעילות מתפרסמים בפייסבוק של סימפל ובאינסטגרם. אז יאללה – כנסו, תזמינו וספרו לנו איך היה.

צוציק חדש הגיע לעיר

חוות צוק היא מסעדת בשר ו-"פארם טו טייבל", שלה גם קצביה ומעדניה, המקבלת את חומרי הגלם היישר מהחווה של תומר צוק בעמק האלה. את מטבחה מוביל השף אסף שנער עם מנות יצירתיות ועונתיות. בימים אלה משנה המקום את פניו עם פתיחתו של "צוציק"- בית אוכל חדש, המגיש פרשנות שופעת, מוקפדת אך קלילה למטבח רחוב עכשווי של המבורגרים ונתחים על העצם בגידול מקומי ושיטות טיפול מקצועיות. לצד "צוציק" בערבי שישי תישמר מתכונת "מסעדה" כשהשף והבעלים אסף שנער יגיש תפריט אישי מתחלף מדי שבוע, המאגד את מיטב התוצרת העונתית עם נתחי בשר מובחרים.

צוציק, המבורגר של חוות צוק מקור: יח"צ

גולת הכותרת של המקום היא ההמבורגר מבשר בקר (48 ₪), וואגיו (67 ₪) או טלה (46 ₪), המסופק מהקצביה של חוות צוק ומתובל בעדינות במלח ופלפל, כך שחומר הגלם מדבר בעד עצמו. אל ההמבורגר ניתן לשדך תוספות כמו ריבת בצל במלאכת יד (4 ₪), סלסת תירס (3 ₪), לימון כבוש ושום (3 ₪), גאודה בקר (5 ₪) וחזה אווז מעושן (12 ₪). לצידו, מציע מנות נוספות כגון מינוט סטייק פילה עם ירקות מהחווה, בצל מקורמל, ביצת עין ומיונז (72 ₪), ונתחים על העצם- ניו-יורק (37 ₪ ל-100 גרם), טיבון (46 ₪ ל-100 גרם) ואנטריקוט (49 ₪ ל-100 גרם).

שם: צוציק בחוות צוק. כתובת: משה פרלוק 5, תל אביב. כשרות: לא כשר. שעות פעילות: ב'-ש' 12:00-23:00

המסעדה הטובה בעולם נהפכה להמבורגריה

נומה זכתה בתואר "המסעדה הטובה בעולם" ושמה יצא למרחקים. המוני פודיז, אנשי קולינריה, מבקרים ואנשים מהישוב התחננו לפקוד את שעריה במטרה לטעום ולו במעט מהמטבח שנבחר לטוב ביותר בעולם. ואז הגיעה הקורונה, טרפה את הקלפים ושינתה את החוקים – ומסעדות מישלן מעוטרות כמו גם מסעדות פועלים פשוטות נדרשות להמציא את עצמן מחדש ולחשוב מחוץ לקופסה כדי לשרוד – נומה החליטו לזנוח את התפריט הקבוע וללכת על מנה קלאסית (שאנחנו טוענים כבר שנים שהיא הטובה בעולם) בתור המרכיב היחיד שהם מגישים ובכך הכריזו שיהפכו להמבורגריה, עם כל הניסיון והידע שלהם שיוכנס לתוך קציצה בין 2 לחמניות.

ההמבורגר של נומה

פורסם במקור ב-ynet

השף האילתי ששינה כיוון

אם בנומה נפלה השלהבת, מה יגידו השפים בישראל? מסעדת לויתן באילת של בני הזוג ליאור רפאל וענבר שפירא החליטה גם היא לשנות ייעוד ולהתמקד בקציצתנו הקדושה, הכל כאמור בצל הקורונה. מסעדת השף האילתית הייתה בשורה מרנינה בעיר שנחשבת כישלון קולינרי, אך גם הם נדרשים להתאים עצמם לתקופה ולכן התקבלה ההחלטה לצאת לכיוון חדש, שאנחנו כמובן מברכים עליו עד מאד. לא מדובר בקפיצה למים זרים, ואפילו שלחנו במיוחד את טל קורנס לטעום את ההמבורגר החדש של לויתן, בומדובר בהצלחה חסרת תקדים שכמעט מצדיקה את הנסיעה לעיר הדרומית ביותר בישראל.

המבורגר מטריף של המבורגר בלוויתן אילת, מקור: יח"צ

פורסם במקור בהארץ

המבורגר קורונה כבר טעמתם?

הוירוס הקטלני פגעה באין סוף מסעדות, אבל אלו שהצליחו לשרוד מראות תושייה ויצירתיות בלתי רגילים, כמו מסעדת "פיצה הום" בהאנוי וויטנאם. השף הואנג טונג החליט ליצור מחווה לירוס בדמות לחמניית המבורגר בצורות קורונה

המבורגר קורונה של "פיצה הום" ויאטנם

פורסם במקור ב-ynet

המוגזמים מגיעים לכבוש את העיר הגדולה!

רשת יומנגס הגיע לכבוש את העיר הגדולה עם פופ אפ שחיתות, תגידו שלום ל-Minimongous. "מינימנגס הוא האח הקטן והפרוע של יומנגס, המבורגר איכותי עם שיגעון גדלות. הגיע הזמן שגם במדינת תל אביב תהיה נציגות להמבורגרים הלא שגרתיים שלנו", מסבירים הבעלים האחים טל וגל בכר. ביומנגס החליטו שהגיע הזמן להביא את הטירף לתל אביב ולהכיר לסצינה בעיר את ההמבורגר המוגזם המקורי, עם כל השחיתות שרק אפשר לדמיין.

מינימונגוס מגיע לתל אביב

פרוסם במקור ב-timeout

כמו-בורגר חדש בסצינה, והפעם הוא מודפס

בשנה האחרונה ראינו את כניסתם של הכמו-בורגרים לסצינה העולמית, עם המבורגרים מבוססי חלבון שאינו מהחי אבל בטעם ובמראה אמורים להיות "בדיוק כמו הדבר האמיתי". חברת SavorEat הישראלית מצטרפת למירוץ החימוש הטבעוני ומכוונת להשיק את "ההמבורגר הטבעוני המשולם". רחלי ויזמן, מנכ”לית SavorEat, מבטיחה שפיתוח חומרי הגלם יהיה בסטנדרט שונה מכל מה שיש היום בשוק, ויהיה אפשר "להדפיס" שכבות של חמורי הגלם ולהנדס אותם לפי דרישה (יותר שומני למשל). החברה מתכננת להוציא פיילוט עם רשת BB בעוד כשנה, מבטיחים לעקוב ולדווח.

המבורגר טבעוני של Savoreat

פורסם במקור ב-geek time

כמו-בורגר 2 – מתקפת הפטריות

חברה ישראלית נוספת מתכננת להיכנס למירוץ הטבעוני-בורגר שירגיש כמו הדבר האמיתי עם קציצה מבוססת פטריות. חברת מרינה המוכרת לכם מסלסלות הפטריות שאתם קונים בשוק/בסופר/AM:PM מתכננת להוציא לשוק המבורגר ממפעלה החדש בגליל המערבי (שהוקם בהשקעה של 6 מיליון ש"ח) ובקנה גם מתוכננת שווארמה מפטריות ופטריות ממולאות גבינה חברת מרינה שואפת לקחת נתח מהשוק הגדל של המבורגרים מבוססי חלבון מן הצומח ותשיק מארז של 4 המבורגרים במשקל 130 ג' כ"א במחיר נגיש של 30 ₪ בלבד, בקרוב במקרר הסופר הקרוב אליכם.

המבורגר פטריות של מרינה, מקור: יח"צ

פורסם במקור ב-ynet

ממפיס סוגרים את סניף ירושלים

רשת ממפיס, שהציגה לעולם את קונספט הפרימיום-בורגר הכשר, נאלצת לסגור את סניף ירושלים במחנה יהודה שנפתח לפני כ-4 שנים, וזאת בעקבות משבר הקורונה. ממפיס קנו להם שם וקהל כהמבורגר איכותי ועסיסי, ואם חשקה נפשכם תוכלו עדיין להזמין בסניף התל אביבי המקורי שממשיך במלוא המרץ, למול משבר הקורונה.

פרימיום בורגר כשר, ממפיס. מקור: יח"צ

פורסם במקור בכיפה