טיסה לחו"ל, מעושן חדש ומסקרן, ניחוח רומנטי וגם טבעוני חדש

אור בלאן,

מדור החדשות המטריף שלנו לא נח לרגע ומביא לכם את כל מה שחשוב לדעת – והפעם נספר לכם איך תטוסו לחו"ל בזכות בירה, על סערה סביב המבורגר טבעוני, על הרשתות שפותחות סניפים חדשים בירושלים ואפילו על נר מיוחד עם ריח של צ'יזבורגר. הדקו חגורות, אנחנו מתחילים!

בורגר סאלון מטיסה אותכם לחו"ל!

רשת הקאובוים עם הווילד-בורגר המפורסם מטיסה אותכם לחו"ל עם בירה והמבורגר! איך זה עובד? קונים 1/2 ליטר בירה ונכנסים להגרלה מטורפת שיכולה לזכות אותכם בכרטיס טיסה זוגי. לנו זה נראה כמו התירוץ האולטימטיבי ללכת ולשתות כמה שיותר בירה עם/בלי החברים/האישה/השכנים/החבר'ה מהמילואים.

בורגר סאלון מטיסה אותכם לחו"ל

* ניתן להשתתף מגיל 18 ומעלה בלבד
*בתאריכים ה-7/7 עד ה-31/8
* בהתאם לתנאי התקנון

מוזס חוגגים 15 שנה עם השף יובל בן נריה

רשת MOSES יוצאת לראשונה בתולדותיה במהלך שיווקי יוצא דופן ומשתפת פעולה עם השף יובל בן נריה, אחד השפים המובילים כיום בישראל, העומד בראש קבוצת מסעדות "טאיזו", "מיאזאקי" ו"יא-פאן". זוהי פעם ראשונה שמוזס מכניסים שף "מבחוץ" לתוך התפריט שלהם, עם לא פחות מ-3 מנות שונות ומשונות בהשראת מנת הדגל האייקונית של מוזס – ה"ארטבורגר", החוגגת בימים אלו 15 שנים. כל אחת מהמנות אותן יצר בן נריה תוצע ללקוחות למשך כחודש ימים בלבד וניתן יהיה להשיגה בכל מסעדות סניפי הרשת. אז מה יהיה לנו שם?

המבורגר Avang-Art של יובל בן נריה לרשת מוזס צלם: נועם פריסמן

המבורגר Avang-Art (יוגש ב-06.08-08.09.19) – "את ההמבורגר הזה יצרתי בהשראת זרם האוונגרד, זרם מראשית המאה ה-20, אותו הובילו אמנים פורצי דרך שנאבקו בממסד האמנותי השמרני ובחרו לבטא עצמם בחדשנות בניגוד לדרכים הישנות המסורתיות", מספר השף יובל בן נריה. מדובר בהמבורגר נועז – קציצת בקר עם צ'דר בלחמנייה אוורירית מגיעה על צלחת שטוחה המדמה משטח קנווס, המשמש ציירים, ומסביבו 6 רטבים בצבעים עזים ובמרקמים שאינם מוכרים לחובב ההמבורגר המקומי: שחור – מסקרפונה שחורה; ירוק – קרם שום ותרד; חום – ברביקיו הודי מעושן; לבן – מיונז יפני; צהוב – חרדל דיז'ון; אדום – קטשופ, כי אי אפשר בלעדיו…

המבורגר Ur-ban של יובל בן נריה לרשת מוזס צלם: נועם פריסמן

המבורגר Ur-bun (יוגש ב-09.09-13.10.19) – בהשראת זרם הדה-קונסטרוקטיביזם, זרם בארכיטקטורה של שנות ה-80 וה-90 של המאה ה-20, המתאפיין בפירוק הבניין לחלקיו תוך ערעור יציבותו ושיווי משקלו. זרם שדגל בחשיבה ביקורתית וקרא תיגר על המודולים השמרניים. בן נריה יצר לחמנייה חדשנית, מעין לחמניית אחיזה, פיתוח קולינרי ייחודי שלו לרשת מוזס. בתוכה יוגש המבורגר "סמאשד" מ-2 קציצות בשר בקר אשר הודק על הפלאנצ'ה וקיבל שטח פנים רחב וטעם מקורמל. מעליו טופינג, צ'דר, טבעות בצל סגול, ירקות עם secret sauce.

Naturalism של יובל בן נריה לרשת מוזס צלם: נועם פריסמן (יוגש ב-14.10-17.11.19) בהשראת זרם הנטורליזם: אחרון חביב שתציע הרשת לקהל הרחב במחצית אוקטובר. זרם הנטורליזם שאף להציג את הטבע כפי שהוא, בצורה הקרובה ביותר למציאות. על זרם זה נמנים אמנים כמו אדגר דגה וגוגן. על מנת להדגיש את הטבעיות, יוגש המבורגר זה בתוך גביע חסה אייסברג (במקום לחמנייה) בו מונחת קציצת בקר מתובלת, צ'דר, חמוצים, עגבניות, טבעות בצל סגול עם secret sauce.

מחירי ההמבורגרים – 79 ₪, 81 ₪ בסניף הכשר בפ"ת). המנות תוגשנה במסעדות הרשת בלבד, ולא במשלוחים או take away).

המעושן מנתניה שמשנה את כללי המשחק

תגידו שלום לנתן בורגר – המבורגריה חדשה בנתניה עם טוויסט לא רגיל – כל ההמוברגרים יוצאים ישירות מהמעשנה הישר ללחמניה טריה ומפנקת. דובי שטיינברג, היזם שמאחורי המעושן החדש הוא שועל ותיק בתחום, וחתום על הקמתה של מסעדת אלבמה הידועה כמו גם רשת B12, שהחליט לפתוח המבורגיה שדורשת מינימום התעסקות, מה זה אומר? שאת המקום יכול לתפעל רק עובד אחד שאחראי על הכל. לא מאמינים לנו? תראו בעצמכם:

ניחוח רומנטי חדש

רוציפ להחזיר א תהתשוקה לזוגיות? אין כמו ערב רומנטי בבית לאור נרות, ולא סתם נרות – נרות בריח צ'יזבורגר של מקדונלדס! רגע, מה!?!?!? כן, כן אנחנו לא עובדים עלייכם – אתם יכולים לקנות נר שבוער לכ-30 שעות ומבטיח ניחוח עסיסי של צ'יזוברגר בעלות של 29.95 דולר אוסטרלי בלבד, שהם בערך 100 ₪ (כן, הניחוח זה לא החלק היחיד שמגוחך בסיפור הזה). עכשיו, לא ברור לנו למה תרצו לרכוש כזה נר או איפה תשתמשו בו, אבל אם אתם מזמינים כזה, נשמח לשמוע על החוויה, כי העולם הזה פשוט הזוי מדי בשביל לא לקנות נר שכזה.

נר בניחוח צ'יזבורגר, מקור: יח"צ

פורסם במקום בInsider

בורגראנץ' מצטרפת לטרנד הטבעוני

רשת בורגראנץ', שלעד תהיה לה פינה חמה בליבם של ילידי הניינטיז, החליטה להצטרף לגל הטבעוני העולה ולהשיק גירסה משלה להמבורגר טבעוני. המהלך מגיעה כתגובה ישירה למהלך דומה של רשת מקדולנד'ס שהשיקה המבורגר טבעוני שנחת בארץ לאחרונה. ואיך הטעם? ריטה גולדשטיין מ"חדשות הבוקר" בדקה ודיווחה על הממצאים:

מיסיסיפי אומרת לא! ל"המבורגר" טבעוני

התגברותו של הטרנד הטבעוני, כמו גם עלייתם של תחליפי הבשר ממקור צמחי (ביונד מיט וכדומיהם) הולידו גל נגד של זעם מצד תעשיית הבשר, מסעדנים, קצבים ושאר קרניבורים שמתנגדים לשימוש במונחים מעולם הבשר במוצרים שאינם ממקור חי. באמריקה כמו באמריקה, דיבורים זה לא מספיק ולאחרונה בית המחוקקים במיסיסיפי העביר חוק שאוסר על חברות שמוכרות מוצרי מאכל טבעוניים/צמחוניים להשתמש בטרמינולוגייה "בשרית" (פייר אנחנו לא מבינים אותם, ואפילו היינו הראשונים לצעוק שטבעוני זה לא המבורגר!). מפרי החוק צפויים לקנס של עד 1,000$ ומאסר של עד שנה, אומנם החוק עוד לא נאכף בפועל אך כבר יש כאלו שמבקשים לבטלו, כן כמובן שמדובר בתביעה שהגישו נציגי המחנה הצמחוני/טבעוני (האגודה למזון על בסיס צמחי וחברת אפטונס נצ'ורלס). נכון להיום מיסיסיפי אומרת לא לטרמינולוגיה בשרית בשימוש צמחוני ואנחנו תומכים, איפה אתם עומדים בנושא?

הטבעוני של ברגר קינג, מקור: יח"צ

פורסם במקור בThe Marker

המגמה הכשרה של אגאדיר ממשיכה

רשת אגאדיר החלה זה מכבר לעבור שינוי והיא פונה גם לקהל שומר הכשרות, זה התחיל כמובן עם הוצאת הבייקון מהתפריט ופתיחת סניף בני-ברק הכשר של אגאדיר. כעת הרשת ממשיכה להריחב את ההיצע עבור הקהל הזה עם פתיחת סניף ירושלמי כשר שכמובן יהיה סגור בשבתות והוא ייפתח במתחם הסינמה סיטי. אגאדיר ניסתה בעבר להיכנס לירושלים עם סניפים לא כשרים אך המהלך מעולם לא צלח, ייתכן שדווקא פתיחתו של סניף כשר, שיופעל ע"י זכיין מסורתי, תהיה כרטיס הכניסה של הרשת לעיר הקודש. לנו נשאר רק לאחל בתיאבון לקהל שומרי הכשרות.

אגאדיר בני ברק - הסניף הכשר של הרשת

פורסם במקור בכל העיר

מקדונלד'ס חוזרת לסניף המיתולוגי בירושלים

ירושלמים שגדלו בעיר בשנות ה-90 זוכרים את אחחד מסמלי החילונות שתקע דגל בעיר הקודש, הלא הוא סניף מקדולנד'ס ברחוב שמאי שהגיש את הצ'יזבורגר הידוע של הרשת והיה פתוח גם בשבת. הסניף, שממוקם (אז והיום) בבניין של קולנוע אוריון, נסגר לפני מספר שנים וכעת הרשת החליטה לפתוח אוו מחדש בדיוק באותו מקום. אומנם הציבור החרדי בעיר לא מאושר מהנושא, אך אל דאגה שכן רק כ-100 מטר משם ישנו סניף כשר ברחוב אבן יהודה. מעניין לראות מה יהיה בגורלו של הסניף הלא-כשר, אנחנו בנתיים בגישה של "חייה ותן לזלול".

מקדונלד'ס ירושלים, צילום: קותי פונדמינסקי

פורסם במקום בmynetjerusalem